בית הספר למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למנהל, שהינו הגדול והמוביל בארץ, רואה עצמו מחויב להעמיד לרשות הסטודנטים והבוגרים שלו כלים יישומיים ותאורטיים להבנת המגמות הבולטות והחשובות בעולם העסקים המודרני. מתוך כך, בית הספר שם לעצמו כיעד להוביל את תחום הידע המתפתח של אחריות חברתית תאגידית, ולהוות אבן שואבת אקדמית ויישומית בתחום. המרכז מציע מגוון תכניות לכלל קהלי היעד המשיקים לו ובו, אפיקי מעורבות לסטודנטים ובוגרים וחיזוק קשר עם העולם האקדמי והעסקי בארץ ובעולם. פעילות המרכז מהווה דרך נוספת להביא לידי ביטוי את ערכי הליבה המנחים את פעילות בית הספר: חדשנות, מצוינות, יזמות ומנהיגות.

 

משברים פיננסיים, חברתיים וסביבתיים, משפיעים בכל התחומים ועל כל אדם, בין אם מדובר בארגון, מנהל בכיר בחברה, עובד מן השורה או אזרח בקהילה. הבנת השינויים הללו וגיבוש אסטרטגיה לפעילות בטווח הארוך מהותי להצלחת העסק. אחריות חברתית תאגידית היא תחום עסקי לכל דבר ועניין, אשר אמור לשרת בסופו של דבר את מטרת העסק, להביא לצמיחתו ולשאת רווחים בטווח הארוך. אחריות תאגידית נמצאת בליבת העסק ולא בשוליים והאחריות עליה מוטלת על הבעלים וההנהלה הבכירה.

תפיסות וגישות לניהול הן עניין דינאמי ומתעדכן. כיום נדרשים מנהלים להבין את משמעות היות הארגון והחברה חלק ממרקם חברתי – קהילתי – סביבתי רחב ולתת לכך ביטוי בתהליכי קבלת ההחלטות ובהתנהלות. רוב המנהלים אינם שואלים עוד "מה" או "מדוע" אלא "איך – איך נכון לחברה להתנהל / להתנהג באחריות".

 

מגמות אלו של מעורבות כלכלית – אתית של המגזר העסקי בסוגיות חברתיות – סביבתיות כמו גם לקיחת אחריות והובלה בתחומים אלו, מחייבות אותנו המרכז לאחריות חברתית תאגידית לתת תשובות, להכיל ולחקור תחום מתפתח זה. אנחנו רואים עצמנו  גוף ידע בתחום  אשר מצדד בהכלת הפרקטיקה בהוראה וחיפוש אחר הדרך לחבר בין עשייה אקדמית לעשייה ניהולית תקינה וראויה. אנו פועלים גם בבית פנימה בבחינת "נאה דורש נאה מקיים" וכמובן בקשרים עם כלל בעלי העניין.

 

חזון המרכז:

  • תרגום עקרונות ה"אחריות חברתית תאגידית" לשפה והתנהלות יומיומית של כלל אוכלוסיית הקמפוס.
  • להיות ה"ענן לפני המחנה" ולהוות "דוגמא" של מימוש עקרונות התפיסה המקצועית.  
  • אבן שואבת לידע עדכני ובקורתי.
  • מתן כלים יישומיים להנחלת התחום למנהלי המחר בו האתגרים כה מורכבים.

 

מטרות המרכז:

  • להוות מודל של מוסד אקדמי אקטיבי אחראי חברתית, סביבתית וכלכלית.
  • למצב את בית הספר למנהל עסקים כגוף האקדמי באחריות חברתית תאגידית, המוביל בארץ בלימודים ובפרקטיקום בתחום.
  • לעודד סטודנטים, בוגרים וסגל לנקוט עמדה, לפתח חשיבה ניהולית אחראית, להיות מעורבים חברתית, וליצור את המסגרות והרשתות הדרושות לשם כך.
  • לקדם  מחקר ולתרום לידע עדכני בתחום ולהנגישו לכל.
  • להשפיע על השיח הציבורי, האקדמי והעסקי בתחום האחריות החברתית ולעודד אותו.
  • לספק כלים להבנה וניתוח החברה האזרחית ויחסי הגומלין המורכבים בין ארבעת מגזרי המשק באמצעות שיתוף פעולה עם המשק על גווניו.
  • לעודד את בוגרי בית הספר ולסייע להם להטמיע ידע וערכי אחריות ניהולית בארגונים בהם הם פועלים.
  • ליצור שיתופי פעולה בינלאומיים

 

פעילות המרכז:

המרכז עומד על ארבע רגליים והקשר המארגי ביניהן:

  1. מימד אקדמי – מחקר, למידה מתמשכת ומעודכנת והרחבת מאגר מרצים מומחים בתחום.
  2. פעילות פנים ארגונית– תהליך חוצה בית ספרי לזיהוי נושאים בעייתיים והצעות לשיפורם.
  3. התנסות– קיום תכנית למעורבות סטודנטים, בוגרים וסגל המעודדים פרקטיקום ויזמות חברתית.
  4. שיתופי פעולה – בארץ ובעולם עם מוסדות אקדמיים וגופים עסקיים.

המרכז לאחריות חברתית תאגידית ברשתות החברתיות- 

פייסבוק 

 

 

‪‬‏