שם הכותב: תאריך: 03 אוגוסט 2013

"לעסק יש אחריות חברתית אחת ויחידה– להשתמש במשאביו ולעסוק בפעילויות שנועדו להגדיל את רווחיו כל עוד הוא שומר על כללי המשחק, דהיינו עוסק בתחרות פתוחה וחופשית בלא הונאה או תרמית". זוהי הטענה המרכזית שמעלה מילטון פרידמן במאמר הידוע ומעורר המחלוקת שלו. פרידמן, זוכה פרס נובל לכלכלה ומהכלכלנים החשובים ביותר במאה ה-20, טען כי העסק הינו רכוש של בעליו ומטרתו היחידה היא למקסם את החזרי ההשקעה של הבעלים. המאמר, שפורסם בניו-יורק טיימס ב-1970, מוסיף לעורר עניין עד היום, והוא מתפרסם כאן בתרגום מלא לעברית.

לקריאת המאמר המלא הקליקו>>אחריותו החברתית של עסק היא להגדיל את רווחיו- מאמרו של מילטון פרידמן

http://pre.cloudfront.goodinc.com/posts/full_1341624308good_planet-5(1).jpg

 

שייך לנושאים: מאמרים אקדמיים

תגובות סגורות.