שם הכותב: תאריך: 15 דצמבר 2014
  • וואו, גלית גוטמן הולכת לישון בעירום?!אתם חייבים לראות >>>
  • גם בשנת 2014 המפורסמים הגדולים בעולם התפשטו, התלבשו, צעקו, הרביצו, זעמו, הטיפו והושפלו בפומבי! כנסו כנסו >>>
  • אורח לוהט, הכדורגלן מאור בוזגלו מתפשט. קליק ותראו >>>
  • הסערה המושלמת: אירינה שייק לוהטת בביקיני, כל התמונות שיחממו אתכם כאן >>>

נשמע טוב לא? אני הייתי רץ להסתכל! אולם אני אדם ביקורתי ומודע לפרסום ושיווק. ומה הייתם אומרים על אדם מהשורה, או אם היה מדובר בילדכם ? האינטרנט מזמן פרץ את גבולות המותר ואסור. באינטרנט אין חוקים או אחריות רגולטורית, מה שחברה לא יכולה לשדר בטלויזיה אפשר לשדר באינטרנט. בישראל כבר למדו זאת טוב.

עולם התוכן של הצעירים נמצא כולו באינטרנט. הם מגיבים לפרסומות, תמונות וסרטונים ביוטיוב, אינסטאגרם, ווואטסאפ וברשתות החברתיות, כלומר, ניתן להגיד שהצעירים אינם מסתכלים כלל בטלוויזיה והרשתות החברתיות רוחשות ובועטות.

ללא שם

בתקופה האחרונה אנו שומעים על ילדים שנפגעו, פגעו ואפילו התאבדו בעקבות חרמות וחשיפת מידע אישי בעולם התוכן הדיגיטלי ע"י ילדים אחרים. אך לפני שנשפוט את הצעירים, יש להתמקד בתרבות של חברות מסחריות ובאחריות של חברות אלו המשתמשות בעולם התוכן הפרוץ. במקום לחנך ולשמור על צנעת הפרט והתרבות, הם יוצקים חומר רדוד, צועקים ויוצרים באז וטיזרים לצעירים אלו ומעודדים אותם להיכנס ולבדוק, להציץ ולהפיץ הלאה את התרבות הקלוקלת.

ניקח כדוגמא את חברת וואלה!. חברת וואלה! החלה את פעילותה בשנת 1995 כמדריך האתרים הישראלי הראשון במסגרת חברת "טלטל ערוצי תקשוב בע"מ. בשנת 1999 הפכה וואלה! לחברה ציבורית, שמניותיה נסחרו בבורסה בת"א. באפריל 2012 הפכה וואלה! לחברה פרטית בבעלות מלאה של בזק החברה הישראלית לתקשורת (להוסיף לינק כמקור לכל המידע הנ"ל). "כאתר התוכן המוביל בישראל, משרתת וואלה! קהילה של מעל 2.5 מיליון גולשים מדי חודש. סקרים שנעשו בשנים האחרונות, כמו גם מדידות של מערכות אחרות בלתי תלויות מצביעים על כך שוואלה! היא הפורטל הפופולארי בישראל". (מהאתר).

בוואלה! אם כך, 2.5 מיליון גולשים מידי יום ומתוכם ככל הנראה צעירים רבים. מדובר באתר חדשותי, שעל מנת לקבל יותר פופולריות גלש לתחומים רבים אחרים,ועל מנת להגדיל את כמות הגולשים, להרוויח יותר מפרסומות ולהוביל בתחומו, הפסיק מזמן להתעניין בגולש עצמו. דוגמא לכך הוא מדור הנקרא "וואלה! סלבס", המפרסם כתבות "צהובות" רדודות ופוסטים בפייסבוק הגורמים לגולש הצעיר עד המבוגר להתעניין, להסתקרן ולהכנס לאתר.

האם קהל היעד שם לב לאירוניה? מצד אחד האתר החדשותי ממלכתי כביכול, מבין שורותיו עולה צעקה כנגד אונס, ניצול צעירים, צריכת סמים ואלכוהול. מצד שני, בכתבות רבות וטורי דעה שונים מפרסם ומקדש במדוריו הפנימיים והפופולאריים לא פחות, את הפריצות, הרצון להיות סלב נערץ במסיבות סמים ואלכוהול ו"כמה כיף" להתערטל על השטיח האדום. כל זאת נעשה בסופו של דבר להשגת מטרה אחת-  הגדלת קהל היעד על ידי שימוש ביצרי סקרנות, מציצנות וגם חרמנות. האם מחוץ לאתר, שומרים על אחריות (ושקיפות) על ידי כתיבה מקצועית ותכנים מותאמים לגולש באתר? לא בדיוק…

יש מה לעשות. וואלה! נקנתה על ידי חברת בזק, החורטת על דיגלה את אחריותה התאגידית: "הדו"ח מציין את מערכת היחסים של בזק מול הלקוחות שלה, המושתתת על שקיפות והגינות צרכנית"

(לקוח מתוך הדו"ח : http://www02.bezeq.co.il/PressReleases_Old/Pages/020511.aspx)

בזק יחד עם וואלה! יכולה בנקל לשנות את הכיוון ולהבין שתפקידה אינו נגמר רק בשורת הרווח, אלא גם באחריות חברתית, שמירה על ערכים וחינוך ומעבר ל"חינוך והכשרה מוכוונת תעסוקה" כמצוין בדו"ח.

לתאגיד ענק כבזק יש את היכולת לקבוע נורמות וחוקים, להבין את הקשר ההדוק שבין אתר חדשותי-ממלכתי, לבין אתר רכילויות צהוב ולדעת לצנזר. לוואלה! דוחות מפורטים העוקבים אחרי הגולשים שלהם, וואלה! בעצמם כותבים למפרסמים כי קהל היעד של אתר וואלה! (Walla) מורכב מגברים ונשים בעיקר בגילאי 13-60 ממצב סוציו אקונומי ממוצע ומעלה. קהל הגולשים באתר הם בעיקר אנשים פרטיים או בעלי עסקים. האתר מציע מגוון קטגוריות הפונות לקהל רחב (חדשות/ טלוויזיה/ קהילות ועוד). זמן השהייה של הגולשים באתר הוא כחצי שעה. ניתן להגיע לקהלי יעד מפולחים היטב על פי נושאים ותחומי עניין כמו ספורט, כלכלה, מוזיקה, משחקים וכד`. מעל 50% מהגולשים בישראל נוהגים לגלוש באתר וואלה! והאתר מהווה את האתר השני הפופולרי בישראל אחרי גוגל בו גולשים מבצעים חיפושים ומתעדכנים בתכנים השונים. 74% מהגולשים בארץ מגיעים לאתר מידי חודש. (כל המידע מתוך: http://www.exioma.co.il/media/walla-co-il/). לאור הנתונים הנ"ל ניתן לראות אם כך, שהם מסוגלים לשלוט בתכנים שהם מעלים, יש להם אפשרות לשנות כיוון בפוסטים ברשתות החברתיות- לא ברור למה הכוונה בלשנות כיוון, להעלות את רמת כתיבת התוכן ולשמור על אחריות מול הגולש הממוצע ובעיקר הצעיר. על וואלה! להבין כי הם מחנכים את הדור הצעיר ומהווים, כאתר הפופולארי השני בישראל, אבן יסוד בעיצוב תרבות.

ישנן דרכים רבות להביא קהל יעד והדרך אינה חייבת להיות מזוייפת, מנוכרת ואירונית המשאירה את הגולש בצד לטובת שורת הרווח. זה הזמן לקחת אחריות חברתית אמיתית!

תגובות סגורות.