שם הכותב: תאריך: 28 ינואר 2013

חברות לא הופכות לאזרחיות לדוגמה בין לילה. המטמורפוזה שעברה חברת NIKE מסמל של חוסר אחריות למנהיגה בפרקטיקות מתקדמות חושפת את חמשת שלבי הצמיחה הארגונית.

בסוף שנת 1997 בתחקיר ששודר ברשת סי.בי.אס, נטען כי נייקי מעסיקה כוח עבודה זול במזרח אסיה בתנאי ניצול, שאינם רחוקים מתנאי עבדות, ובדרך זו מפחיתה עלויות. הפרסום גרר אחריו גל של תגובות ותביעות של צרכנים שגרמו לחברה להבין שעליה לשנות את הרגליה ויעדיה.

בעשור האחרון חברת NIKE אימצה מדיניות עבודה ברורה, הקימה בריתות שונות עם ארגוני חברה אזרחית והפכה שותפה פעילה בשיח הבינלאומי על תפקידם של עסקים בחברה. דוגמא נפלאה לכך אפשר לראות בקמפיין לעידוד ספורט נשים.


סיימון זיידק, טוען במאמרו "המסלול לאחריות תאגידית" כי נייקי לא "פשוט עשתה את זה" אלא עברה דרך חמישה שלבי למידה שמאפיינים ארגונים בדרכם להיות חברות אחריות. חברות צריכות באופן כמעט בלתי נמנע לעבור דרך השלבים הללו, שמייצגים מעבר מהתגוננות והתעלמות לגישה אסטרטגית של זיהוי הזדמנויות, בדרך להפיכת לייצג "אזרחיות לדוגמא". זיידק משמש כיועץ לעסקים, ממשלות ומוסדות בינלאומיים בתחומי הקיימות והאחריות התאגידית. 

המאמר המלא של סיימון זיידק – "המסלול לאחריות תאגידית".

 

 


מאמרים נוספים ניתן לקרוא בזרקור-אקדמיה.

תגובות סגורות.