שם הכותב: תאריך: 22 מרץ 2015

טונה ידועה בתור מאכל בריא. אך רבים אינם יודעים את הסיבות האמיתיות לבריאות המוצר, ואף יש ספקות רבות בנוגע לתכולת כספית בטונה (** מחקרים הוכיחו כי הסלניום הטבעי הקיים בטונה מנטרל את השפעת הכספית) ואם בוודאות ערכי הבריאות שבטונה עולים על החסרונות מאכילתה. מותג באמבל בי הינו מותג הטונה הגדול בארצות הברית, וכחלק מהיותו המותג המוביל, תפקידו להבהיר לצרכני הטונה כי הטונה בריאה וכי יתרונותיה עולים על כל חסרון אפשרי.

בשנתיים האחרונות המותג בחר באסטרטגיה שיווקית קצת שונה. הוא בחר לשלב ולחבר בין אחריות חברתית ואורח חיים בריא- כושר ותזונה נכונה – לבין יתרונות הערכים התזונתיים של הטונה לקמפיין ארוך טווח, תחת השם Bee Well for Life.

ללא שם

הטונה אינה מכילה סוכר, ולכן מתאימה לסוכרתיים. אחוז הסוכרתיים בארצות הברית עומד על 9.3%, שהם 29.1 מיליון אמריקנים.

ללא שם

  • טונה מכילה שמנים מסוג אומגה 3 (EPA+DHA) – חומצות שומן אשר תועלתן הבריאותית נקשרת להפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם.

הטקטיקה בה בחר המותג היא על ידי יצירת קהילת צרכנים ""wellness במטרה להילחם בסכרת ובמחלות לב.

הקמפיין כלל קמפיין דיגיטלי, פעילות קידום מכירות רחבה, ותקשור באמצעי המדיה השונים.

בשלב הראשון: הגולשים בוחרים עמותה (מתוך 2 עמותות) לה הם רוצים לתרום.

העמותות הן עמותות שתחום עיסוקן תואם את היתרונות הבריאותיים והתזונתיים של הטונה – העמותה האמריקאית לסכרת וארגון women heart הפועל עבור נשים החולות במחלות לב.

בשלב השני: הגולשים מרוויחים "נקודות וירטואליות" על ידי העלאת תמונות ויצירת שיח על פעילויות כושר, הגשת מתכונים, מאמרי שיתוף ועוד.

בשלב השלישי: עבור כל נקודה שהצרכן "מרוויח", החברה תורמת $ 0.10 לעמותה שבחר.

 

ללא שם

תוך כדי הפעילות, שוזר באמבל בי תכנים המדגישים את היתרונות שבטונה. הערכים התזונתיים הגבוהים שבטונה: הסלניום והאומגה ה3 – שמורידים סיכון לחלות במחלות לב ובסכרת. הפעילות מקדמת אורח חיים בריא, כושר ותזונה בריאה בכלל. ובנוסף, מקדמת ומדגישה את כל הערכים התזונתיים של הטונה בפרט.

הרציונאל העומד מאחורי רעיון שכזה הוא תרומה לארגון שהערכים שלו מקבילים לערכי מותג באמבל בי.

בנוסף, כל העלאת תמונה/ מתכון / מאמר עולה במקביל לדף הפייסבוק האישי של הצרכן, וכך חבריו רואים את הפעילות: גם את התרומה וגם את היתרונות שבטונה. דבר זה יוצר הד ובאזז, בהתאם לעקרונות הרשת החברתית.

זאת לא הפעם הראשונה שהמותג מבצע פעילות של אחריות תאגידית כחלק מאסטרטגיית השיווק שלו. ב2009 החל לבנות את האסטרטגייה שלו על ידי תרומה לחקר סרטן השד. התגובות היו מעולות, ולכן המשיך המותג גם ב2010 עם התרומה לחקר סרטן השד ויצר פעילות בה פעילות ספורטיבית תורמת כסף לסרטן השד – על ידי צבירת מיילים (miles) של הצרכנים בהליכה, ריצה, אופניים או פעילות ספורטיבית אחרת, והעלאת המיילים לאתר באמבל בי – החברה תורמת 15 סנט על כל מייל. בשנים האחרונות המותג הבין כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה, הוא בחר בעמותות שחופפות עם תוכן המוצרים של המוצג ויצר מוניטין רחב למותג, חשיפה גבוהה ויותר מהכל – תרומה ערכית וחשובה לעמותות.

הפעילות גרפה בממוצע 3500$ בחודש שנתרמו לעמותות, ב2013 נתרמו 84,283$ לעמותות.

אך מנגד לכל הפעילות יפת הנפש הזו, לבאמבל בי היתה תקלה החודש. חברת פירות ים תאילנדית רכשה את באמבל בי בסוף 2014. ולצרכנים התגלה כי חברה זו מעסיקה עובדים בתנאי עבדות מחפירים, עד כדי הרג אנשים. לבאמבל בי כמובן אין קשר ישיר לעבדות, אך כאשר לספק או לבעל עניין יש חיבור ישיר לתנאי עבודה מחפירים ברמה כזו, יש לחברה בעיה.

העבודה הרבה של באמבל בי בעולם האחריות התאגידית הגיעה לקיצה ועליה לזכות שנית באמון צרכניה.

נכון להיום, צרכנים זועמים כותבים רבות בדף הפייסבוק של החברה, ואתר הפעילות אינו פעיל יותר.

כצרכנים, לא תמיד ניתנת לנו זכות הידיעה. אנחנו רוכשים מוצר אך לצערנו, אנחנו לא באמת מודעים לתהליך האספקה שלו, לרכיבים הטבעיים שבו, ליתרונותיו ולחסרונותיו.  חשיפה זו על החברה התאילנדית שרכשה את באמבל בי מציגה בפנינו אפשרות לבחור. עד כמה חשובה לנו הסביבה? ואם רכשנו את המותג בעיקר עקב פעילותיה החברתיות, כנראה ששגינו.

ובמבט על הקמפיין – who should Bee Well for Life?

 

תגובות סגורות.