שם הכותב: תאריך: 24 פברואר 2014

מושג מחזיקי העניין הינו מושג מרכזי בגישת האחריות התאגידית, ושיתוף מחזיקי עניין הוא מרכיב מרכזי בפעולתו של כל עסק הפועל מתוך תפיסה זו, אך השאלה מה רוצים וצריכים מחזיקי העניין אינה ברורה די הצורך. במאמר שהתפרסם לאחרונה בכתב-העת  Business Ethics Quarterly נטען כי רעיון הערך (value) למחזיקי העניין עבר הפשטת-יתר כך שהוא מתמקד רק על תועלת כלכלית. במקום זאת, מנסים הכותבים להציע מודל חדש ומורכב יותר להגדרת מושג הערך ולמדידתו. הם מציגים מודל המורכב מארבעה גורמים, הכוללים את התועלת הכלכלית אך מרחיבים אותה גם לתועלות הקשורות בצדק ארגוני, הזדהות, ועלויות אלטרנטיביות. המאמר מופיע כאן בתרגום מלא לעברית.

למאמר המלא בעברית>>

Harrison, J. S. & Wicks A. C. (2013). Stakeholder Theory, Value, and Firm Performance. Business Ethics Quarterly 23 (1), 97-124. DOI: 10.5840/beq20132314

https://www.pdcnet.org/beq/content/beq_2013_0023_0001_0097_0124

שייך לנושאים: מאמרים אקדמיים

תגובות סגורות.